Koncepce Integrálu
Naše škola zahájila svou pravidelnou činnost 1. 9. 1991 ve školní budově pronajaté Obvodním úřadem Prahy 2. Vzdělávací program Integrál je alternativní systém vzdělávání a výchovy určený žákům 1. – 9. ročníku.
Svou koncepcí je zvláště vhodný pro žáky se specifickými poruchami učení (SPU), ale i s jinými lehčími odchylkami v individuálním vývoji. Integrál zabezpečuje základní vzdělání se zvýšeným zřetelem na specifické potřeby žáků podle jejich osobitých specifik. K dosažení cílů stanovených projektem Integrál poskytuje škola žákům nadstandardní péči.
Škola poskytuje žákům 1. až 9. ročníku úplné základní vzdělání v rozsahu vzdělávacího programu ZÁKLADNÍ ŠKOLA. Základem jejího působení je projekt INTEGRÁL, který alternativně řeší problematiku dětí se specifickými vývojovými poruchami učení.
Speciální vyučovací metody, přiměřené požadavky a povzbudivé hodnocení posilují zdravé sebevědomí žáků a vzbuzují pocity úspěšnosti, jistoty a bezpečí. Tak lehčeji dosahují studijních výsledků, které odpovídají jejich skutečným vlohám a intelektu, bez psychického zatížení. Škola tím dlouhodobě připravuje žáky na jejich optimální profesní uplatnění.
více o Projektu Integrál
- Komplexní péči o naše žáky
- Nadstandardní péči
- Spolupráci s externími odborníky
více o Projektu Zdravá škola
Vytváří příznivé prostředí školy, založené na vzájemné důvěře, pochopení, spolupráci a otevřených partnerských vztazích mezi učiteli, žáky a rodiči.
Posunutý začátek vyučování na 8:30 hodin, zkrácené vyučovací hodiny na 40 minut, zabezpečený pitný režim, poskytování svačinek a uplatňování relaxačních přestávkových programů prospívá harmonickému rozvoji osobnosti žáků v pohodovém školním klimatu.
Snížené počty žáků ve třídách umožňují individuální a diferencovanější přístupy vyučujících.
Dělení tříd druhého stupně v nejobtížnějších předmětech (český jazyk, cizí jazyk, matematika, fyzika, chemie).
Hodnocení a klasifikaci uplatňuje jako prostředek povzbudivé motivace. S důrazem na pozitivní aspekty výkonů žáků se užívá širší slovní hodnocení.
Odborná péče školního psychologa spočívá v poradenské, diagnostické a terapeutické péči a spolupráci s vyučujícími a se speciálním pedagogem při stanovení nápravných opatření a speciálních postupů.
Činnost speciálního pedagoga a logopeda je orientována na individuální a skupinovou speciální nápravu, individuální logopedickou péči a realizaci reedukačních programů včetně praktického výcviku rodičů.
Pravidelné ozdravné pobyty žáků ve škole v přírodě a lyžařské výcvikové zájezdy. O hlavních prázdninách příměstské kurzy pro žáky.